zaterdag 29 september 2018

Mijn vakantie naar Tenerife Sunlight Bahia Principe Tenerife

Een weekje vakantie, zalig! Waarom is het toch altijd zo snel voorbij?
Al van kinds af aan ga ik elk jaar minstens een keer per jaar naar een warme zomerbestemming om een weekje te genieten, te relaxen te shoppen, boekjes te lezen en lekker te eten. Want dat is toch wat je doet op vakantie! Soit, dat is wat ik doe op vakantie ;).
Als je benieuwd bent naar wat ik vond van ons verblijf in het Sunlight Bahia Principe Hotel in Tenerife, lees dan zeker verder!






Tenerife is een van de favoriete reisbestemmingen van mijn ouders. Zij gaan elk jaar minstens een keer naar het kleine eilandje dat behoort tot de Canarische eilanden en eigenlijk deel uitmaakt van Spanje. Ik ben er vroeger als kind ook al enkele keren geweest maar toen was ik nog niet zo bezig met het hotel, eten of andere zaken. Toen moest ik gewoon mijn opblaasdolfijn hebben en groot zwembad. Nu ligt dat al wat anders. Een goed hotel met een minimum aan luxe, een goede hygiëne en lekker en warm eten vind ik toch wel belangrijk. Zeker als je zoals wij voornamelijk in het hotel verblijven.

Zag ik toch toevallig mijn valies niet net passeren! Die zit er alvast in! :D ( Het is die oranje ) 
Vakantienageltjes klaar! 

Twee jaar geleden ben ik ook al naar Tenerife geweest met mijn vriend. Toen verbleven we in hotel Jacaranda in Costa Adeje ten zuiden van het eiland. Bahia Principe Tenerife ligt iets noordelijker aan de rand van Costa Adeje op de grens met Playa Paraiso.

Deze reis kregen we eigenlijk cadeau van mijn ouders en daarom leek het me wel leuk om eens met ons allemaal naar Tenerife te reizen! Hier in België huurden we via Neckermann al een wagen die we op de luchthaven gewoon konden ophalen. Dit ging allemaal erg vlot en makkelijk.
Ik denk trouwens dat we een record in snelheid braken op de luchthaven. We landen om 18.00u en om 18.45u zaten we met onze wagen, al vol valiezen, op het autostrade richting hotel.

Onze auto voor deze week!



Een auto huren op Tenerife is zeker aan te raden. De wegen zijn te vergelijken met onze wegen, een gps is wel een must tenzij je het eiland al meerdere malen bezocht hebt zoals mijn ouders.

Een auto huren is ook wel een must als je verblijft in Bahia Principe Tenerife en je toch eens graag over de promenade wandelt of je wil gaan shoppen of je eens een marktje wil meepikken. Het grootste nadeel van het hotel is dat het wel wat afgelegen ligt. En dan bedoel ik echt afgelegen. Er is geen een winkeltje of andere bezienswaardigheden in de buurt. Het Hard Rock hotel dat s'avonds mooi verlicht is, ligt vlakbij maar dat is ook alles. Met de wagen ben je op 5 minuutjes in het idyllische Costa Adeje waar je uren kan kuieren langs de promenade met gezellige winkeltjes, restaurantjes en bars.
Op 10 minuutjes ben je met de wagen in Playa De las Americas. Deze op Amerika nagemaakte plaats is echt de moeite om eens te bezoeken. Met z'n verscheidenheid aan winkeltjes voor ieder wat wils en gewoon een prachtige plaats om te bezoeken!



Nu over naar de essentie, mijn mening over het hotel. De inkomhal is mooi en verzorgd. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam waar en wanneer ook! Degene die mij komt te vertellen dat het personeel hier onvriendelijk is, heeft het hotel volgens mij nog nooit bezocht!



Dit was onze kamer!
De kamer is mooi en ruim! Vooral het bed was gigantisch. Ik heb 7 nachten goed geslapen dus je kan aannemen dat het een goed bed was! Wij hadden ook een mooi balkon met zwembad- en zeezicht! De kamer was erg proper en verzorgd, zoals alles in het hotel eigenlijk!
Voor hygiëne krijgt het hotel voor mij een dikke 10 / 10!
Elke dag werd de kamer grondig gepoetst ( bedden verschoven en al! ) en kregen we verse handdoeken. Het enige nadeel van de kamer vond ik persoonlijk het douchegordijn. Dat vind ik niet meer van deze tijd en ik ben er eerlijk gezegd wel wat vies van als het tegen je aan plakt.. Als ze dit vervangen krijgt de kamer, die tevens voorzien was van individuele airco en dagelijks gevulde minibar tevens een 10. Voor het douchegordijn trek ik toch anderhalf puntje af! 8.5/10.

Het zwembad was verwarmd en had voor mij de perfecte temperatuur! Het voelt even koud als je erin gaat en eens je er even inzit is het gewoon zalig! Perfect dus om af te koelen. Aan een zijde gaat het zwembad ook geleidelijk van ondiep naar diep en dat vond ik persoonlijk erg handig!
Ook aan het zwembad was alles verzorgd en netjes. De toiletten werden elk half uur ( effectief!) gepoetst en waren dus altijd kraaknet.

Ons uitzicht vanop de kamer!

Mijn unicorn die ik later op de week weggaf aan 2 kleine meisjes die echt super schattig waren! 

Sunlight Bahia Principe Tenerife hangt samen aan het hotel wat er vlak naast ligt en dezelfde naam heeft. Enkel wordt de 'Tenerife' daar vervangen door 'Costa Adeje'. De 4 à la carte restaurants zijn verdeeld over de 2 ketens en ook van de zwembaden mag je gretig gebruik maken. Ook drinken kan je perfect in beide hotels.






Wij verbleven in een All-in formule. Het eten werd altijd geserveerd in buffet vorm en was echt super! Drinken werd, in tegenstelling tot veel andere hotels, aan tafel gebracht! Enige puntje van kritiek is het drinken.. Dit kwam uit zo'n siroopmachine.. Cola is dus geen echte cola en dat vond ik wel jammer maar dat went wel snel.
Het eten was echt overvloedig! Van een heel buffet aan koude voorgerechten tot soep tot verschillende soorten vis en vlees , groenten, aardappelen in alle soorten en vormen. Elke middag / avond minstens 2 soorten pasta enz enz. Ook de desserts.. Gewoon SUPER! Ik heb al veel hotels gedaan in m'n leven maar qua eten is dit echt het beste hotel ooit!






De avondanimatie heb ik nooit gezien omdat ik s'avonds liever ging shoppen en het gezellige Costa Adeje wou opzoeken! Deze animatie ging door in het andere hotel wat dus vlakbij lag.
Overdag waren er door het animatieteam verschillende activiteiten voorzien, van aquagym, darts, ping-pong enz enz. Ook voor de kinderen was er een ruim aanbod aan activiteiten.

Tijdens ons weekje hebben we ook 2 daguitstappen gemaakt. Wij zijn een dag naar het Loro Parque geweest. Een dierentuin waar ze shows opvoeren met zeehonden en zeeleeuwen, eentje met papegaaien, eentje met dolfijnen en wat ik zelf werkelijk adembenemend vond een show met orka's!
Voor de rest vind je in dit park nog allerlei andere dieren en leuke plekjes waar je rustig kan vertoeven. Als je Tenerife ooit bezoekt vind ik dit persoonlijk echt een must!










Een andere aanrader is het Siam park. Dit waterpark is werelds best beoordeelde waterpark en heeft enkele adembenemende slides, een megagroot golvenbad en een haaien aquarium. Met kleine kindjes zou ik dit niet meteen doen maar anders zeker ook een must see in Tenerife!

Zaterdag's gingen we ook nog naar de lokale markt in Playa de Las Americas. Deze markt is niet supergroot maar wel gezellig en je ziet meer de lokale prullaria verschijnen.







Een weekje is zo voorbij helaas. Ik heb een hele goede tijd achter de rug in het Bahia Principe Tenerife hotel. Ik kan dit hotel echt aanraden! Zoals gezegd heeft het hotel maar 2 echte minpuntjes en dat is de afgelegen ligging en het douchegordijn. Indien je een auto huurt kan je de ligging eigenlijk al schrappen van de minpuntjes.


De huiskat van het hotel kreeg van mij elke dag wat vis of vlees :) Ze was zooo lief

Wij hadden een super verblijf en ik kijk al uit naar mijn vakantie van volgend jaar! Ik kan al niet meer wachten om te boeken. Ik heb wel zo'n vermoeden dat het opnieuw Tenerife zal worden! Welk hotel, dat zal nog afhangen van de prijs en beschikbaarheid. Indien jullie aanraders hebben, hoor ik het graag!

Mooi beeld van de bekende vulkaan Pico El Teide


En weer thuis :(


Liefs
Sofie
Xx..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten