woensdag 7 juni 2017

Bernard Cassière Reizen en ontspanning

Bernard Cassière brengt een nieuwe productlijn uit die synoniem staat aan reizen en ontspanning. Met 3 landen uit te kiezen als thema met de daarbij horende producten en behandelingen komen ze met een uniek concept op de markt.
Benieuwd naar welke landen Bernard Cassière je meeneemt? Lees dan snel verder
Bernard Cassière is een merk dat de meeste onder ons vooral zullen kennen van de cabinebehandelingen. Wat velen niet weten is dat ze ook producten te koop aanbieden in geselecteerde BC instituten.
Bernard Cassière is een merk dat steeds de perfecte verhouding kent tussen traditionele behandelingen en moderne behandelingen. Het merk innoveert en met hun cosmetische knowhow creëren ze de modernste producten via de traditionele methodes.



De nieuwste collectie bestaat dus, zoals ik hierboven reeds schreef, uit een thema van 3 landen;
- Droom weg in Polynesië met vanille en Monoï de Tahiti. 'Ontspanning en wegdromen'
- Herbron in Thaïland met groene thee. 'Detox en evenwicht'
- Ontspan in Lapland met honing. 'Voedend en cocooning'

Elk land heeft z'n eigen cabinebehandeling én biedt enkele producten te koop aan. Ik geef je snel een overzichtje van de producten per land;

- Polynesië: * Gommage corps Vanille en Monoï
                    * Laits corps sublimeur Vanille en Monoï
                    * Crème de douche Vanille en Monoï
                    * Bougie de massage Vanille en Monoï

- Thaïland: * Gommage corps thé vert (groene thee)
                   * Mousse super hydratante groene thee
                   * Huile corps groene thee
                   * Soin post épilation groene thee (na het epileren)

- Lapland:  * Gommage de corps Miel (honing)
                  * Baume super nourrissant honing


Ik testte 3 producten uit verschillende thema's en laat jullie nu weten wat ik van de producten vond.

- Uit Polynesië testte ik een mini versie van de douchecrème met de heerlijke geur van vanille en Monoï.

Over de verpakking kan ik niet zo veel zeggen, gezien ik een travel size of mini formaat kreeg, weet ik niet of deze dezelfde is als de full size. De drukdop is in ieder geval wel handig en hiermee kan je je het product goed verdelen. Handig aan dit soort dopjes vind ik dat je met 1 hand het product kan openen én sluiten onder de douche.



De textuur van de créme is tussen een vloeibare créme en geltextuur. De kleur is parelmoer wit - beige-achtig. Heel mooi om te zien!
Het leukste aan dit product is uiteraard de geur! Vanille en Monoï zijn by far mijn lievelingsgeuren als het aankomt op cosmetica!



Actieve werkstoffen in deze douchecrème zijn uiteraard de Monoï de Tahiti en kokosolie die ervoor zorgen dat je huid niet uitdroogt.

De fullsize douchecrème kun je kopen in de BC instituten voor 26 euro (185ml)

- Uit Thaïland mocht ik de lichaamsolie testen met groene thee testen. Deze olie kan je gebruiken als massageolie of als dagelijkse verzorging.



Allereerst de verpakking. Het doorzichtige plastic flesje met oosterse print oogt mooi op je badkamerkast. De zwarte dop deed mij denken aan een spraydop. Spijtig genoeg was dit niet zo. Ik was nochtans heel enthousiast bij dat idee. De dop is dus een verdeeldop waarbij er telkens een vrij kleine hoeveelheid olie vrijkomt. Op zich vind ik dit nog wel goed. Bij een dop die te veel product in 1 keer geeft wordt het al snel een knoeiboel. Toch had ik dit liever in een sprayversie gezien.

De olie met vitamine E, parfum van groene thee en plantaardige olie, voelt zacht aan, geurt fris en trekt snel in in de huid. De olie is niet vet en voelt enorm zacht aan op je lichaam. Er blijft wel vrij lang een soort filmpje over je huid zitten. Dit stoort mij zeker niet, integendeel! Je voelt echt dat het product je huid hydrateert!

De olie is te koop voor 24 euro (100ml) in de BC instituten

- Tenslotte testte ik de bodyscrub met honing uit Lapland.

De verpakking betreft een vrij grote doorzichtige pot met zwart deksel. Ook hier vinden we weer een mooie print die je meteen aan een buitenlandse bestemming doet denken. De verpakkingen uit de hele lijn zien er één voor één erg klassevol en luxueus uit. Ik ben dus zeker fan van de vormgeving die Bernard Cassière gaf aan deze producten.
Helaas ben ik geen fan van de verpakking van deze laatste body scrub. Het product was al uitgelopen toen ik het thuis gestuurd kreeg. De dop sluit niet goed af en het product lijkt er gewoon uit te kruipen terwijl het mooi op mijn kast staat. Misschien heb ik gewoon een slecht exemplaar?




Het product zelf nu. De bodyscrub is verrassend fijn van structuur. De scrubdeeltjes zijn suikerkorrels en lossen vrij snel op wanneer je doucht met warm water. Je moet dus snel scrubben of het effect van de scrub is weg. Ik vind ook dat je vrij veel product nodig hebt doordat de scrubdeeltjes zo klein zijn. Natuurlijk is dit een persoonlijk gevoel. Ik ben nu eenmaal eerder fan van bodyscrubs met grove korrels. Ben jij eerder fan van kleinere, en subtielere scrubdeeltjes? Dan is deze boduscrub met honing en plantaardige olie zeker iets voor jou!



Na het douchen voelt mijn huid wel erg zacht en gevoed aan zonder dat er een vettig laagje op zit!
Dit is dankzij de plantaardige oliën die ervoor zorgen dat je huid verzorgd wordt en lekker zacht aanvoelt. Ook honing doet een bijdrage voor die zachte huid.

De geur die subtiel naar een pot honing ruikt kan mij zeker wel bekoren! Ik ben dan ook een zoetekauw die graag honing eet!

Deze gommage corps met honing is eveneens te koop in de BC instituten voor 32 euro (180ml)

Naar welk land wil jij het liefst reizen? Je kan alles nog eens bekijken op de website van Bernard Cassière www.bernardcassiere.be

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten