maandag 16 november 2015

Lush shampoo en conditioner

Hallo allemaal! 

Vandaag heb ik voor jullie voor de eerste keer ( denk ik toch ;) ) een review van 2 producten waar ik eigelijk helemaal niet zo gek van ben. 
Namelijk een shampoo en conditioner van lush. De shampoo betreft rehab en conditioner retread. 



Ik heb deze combinatie meegenomen op aanraden van de verkoopster van de lush winkel. De namen van deze producten zijn veelbelovend , ook als je de bijkomende informatie leest op de verpakking klinkt dit alsof je droge, beschadigde haar na gebruik van deze producten volledig verleden tijd word! 

Over de verpakking zelf is mijn mening verdeeld. Het flesje met shampoo (rehab) vind ik handig in gebruik. Zeker de makkelijke verdeeldop is een plus! De verpakking van de conditioner (retread) vind ik minder gebruiksvriendelijk. Het betreft een potje met een draaideksel. Je moet het product er met je handen of beter gezegd vingers uithalen in het begin is dit nog goed te doen maar naarmate het potje vordert, wordt het moeilijker en op het einde is het toch echt wel een gedoe. Geen voorstander van zulke verpakkingen dus. 

Rehab ruikt kruidig en voelt lekker fris aan op je hoofd. De shampoo schuimt goed. Het is een vrij vloeibare textuur met een bruinige kleur. 


Ik was mijn haren met de shampoo zoals ik dit doe met elke andere shampoo, nadien spoel ik mijn haren af. 
Mijn haren voelen op dat moment echt aan alsof ik een bolletje touw vastheb. Mijn haren voelen wel wat dikker maar voelen echt heel erg stroef aan en zijn helemaal in elkaar geklit! Terwijl ik mijn haren netjes uitgeborsteld had vooraleer ik de douche inging. 
Mijn haren voelen na het wassen wel eens vaker stroef dus ik maakte mij nog niet te veel zorgen en ging er van uit dat de conditioner alles weer in evenwicht zou brengen, zoals dit gewoonlijk het geval is bij mij. 



Ik bracht de conditioner aan op mijn natte lokken, deed er een speld in en liet het goedje even intrekken. 
Retread is een witte dikke substantie met een heerlijke geur. Het is moeilijk te verdelen omdat je door het potje ofwel te veel of net te weinig op je handen of vingers hebt. Vooraleer ik met het goedje aan mijn haren ben, ligt de helft al op de bodem van de douche. Zonde dus! 
Wanneer ik het goedje afspoel voelen mijn haren nog steeds heel stroef en zit alles in de knoop :s . 



Ik hoopte op dat moment dat alles nog zou goedkomen. 
Ik draaide een handdoek om mijn hoofd en liet deze een tieltal minuutjes zitten. 

Voor ik mijn haren ga brushen probeer ik het voorzichtig door te kammen. Dit is echt een helse ramp! Mijn haren zien eruit alsof het de oorlog heeft meegemaakt en is helemaal bij elkaar geklit! Dit heb ik nog nooit meegemaakt :o .
Nadien heb ik mijn haren gebrusht zoals ik dit altijd doe. 
Het eindresultaat was zoals ik had gedacht. Mijn haren zien er nog droger uit zoals ze zijn. Het lijkt wel stro en zo voelt het ook aan.


Nadien dacht ik misschien dat ik iets fout had gedaan en heb ik de gebruiksaanwijzing op de verpakking toch even nagekeken, daar vond ik niets speciaals terug. 


Hoewel ik mijn haren dit nooit meer wou aandoen besloot ik het nog een keer te proberen! 
Ik deed nog meer conditioner in handdoekdroog haar ipv in nat haar, ook skipte ik de handdoek en liet ik mijn haren iets langer aan de lucht drogen. 
Het eindresultaat was helaas net hetzelfde. 



Mijn hoge verwachtingen werden dus helaas niet ingelost :( . Ik heb ondertussen besloten deze shampoo en / of conditioner niet meer te gebruiken omdat ik het echt geen fijne producten vind! 

Hoewel ik een grote fan ben van lush producten is dit voor mij een dikke flop.
Ik vind het erg jammer want rehab en retread zijn niet super goedkoop en worden nu gewoon in de vuilbak gekieperd. Tenminste de producten toch! De potjes hou ik bij en breng ik binnen bij een lush winkel wanneer ik er 5 heb verzameld!  
Hiervoor krijg je een vers masker in de plaats als beloning voor het recycleren. 

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede shampoo en conditioner voor droog en beschadigd haar. Iemand tips? 

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad, als iemand zelf ervaringen heeft met een van deze producten hoor ik het ook graag :) 

Liefs 
Sofie 
Xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten