zondag 29 november 2015

Catrice limited edition FALLosophy

Hallo allemaal,

Catrice komt om de zoveel tijd uit met een limited edition lijn. Een tijdje geleden was dit speciaal voor de herst; FALLosophy.
Een lijn met grijze, groene en paarsachtige berry tinten.
De lijn sprak mij persoonlijk echt aan, de verpakkingen leken luxueus en de kleuren waren echt typisch herfst, heel samenlopend met de kleurenpaletten die high end merken ook (her)uitbrachten speciaal voor de herst.


Omdat ik de lijn zo mooi vind kocht ik hier 3 productjes van. De oogschaduwkleurtjes en de eye shadow brush liet ik even links liggen. Ik kocht dus wel de blush, een lipstick en een nagellakje!
Willen jullie weten wat ik van deze lijn vond? lees dan zeker nog even verder :).



De lipstick:
Ik koos de kleur C01 Fabulous Fox-ia. De kleur zegt het al, een felle fuschia kleur. Een diepe roodrozige kleur met een paars tintje. Typisch herfst.



De verpakking van deze lippenstift was verrassend luxueus. Het betreft een grijze huls, een beetje metallic look, met hierin een (herfst)blad verwerkt, erg mooi! Wat voor mij het opvallends was aan deze huls is dat deze sluit door middel van een magnetische dop! De dop sluit redelijk stevig dus ik denk dat deze vrij goed gaat blijven zitten, Estee Lauder kwam een tijdje geleden uit met dit nieuwe sluitsysteem en Catrice deed het na :). Natuurlijk kan naar verloop van tijd de magneet wat sterkte verliezen waardoor het misschien minder goed sluit. Maar dat valt dus nog af te wachten.



De lipstick zelf is zeer gepigmenteerd, zeker voor zo'n budget product. De textuur is romig en brengt makkelijk aan. De lipstick glijdt als het ware over de lippen. de afwerking is niet mat maar ook niet glossy, laten we het op satin houden.



De houdbaarheid is matig. Door de goede pigmentatie hecht de kleur echt mooi aan je lippen, enkele malen drinken overleeft ie nog maar na een grote maaltijd is bijwerken een must.

De blush:
Gradation powder blush in de kleur C01 Fading into dawn. Dit was de enige kleur dus de enige blush die verkrijgbaar was in deze collectie.



De verpakking van deze blush is een vierkant plastic doosje met een doorzichtig dekseltje. Evenals op de huls van de lipstick is op het dekseltje van deze blush een mooi bladpatroon gedrukt. Het bladpatroon is natuurlijk een knipoog naar de herfst.

De blush is een soort ombré patroon van zachtroze naar fel fuschia-paars. Door dit patroon kun je de blush op verschillende manieren gebruiken. Je kan je vooral op het bovenste gedeelte focussen voor een zachte frisse roze kleur, of je gaat voor fel en fuschia als je enkel het onderste gedeelte gebruikt. Ik mix liever alles door elkaar en zal mijn borstel door de hele pan 'swirlen'



De pigmentatie van deze blush is ok. Te veel pigment in een blush is, voor mij persoonlijk, niet wenselijk. Dan wordt het moeilijk om de goede doseringen te vinden en lijk je al makkelijk op een clown. Ik heb nog liever een blush met te weinig pigment dan eentje met te veel. Te weinig is makkelijk op te lossen door meerdere laagjes aan te brengen maar als je reeds te veel kleur hebt aangebracht moet je alweer aan de slag met foundation of poeder.
De pigmentatie in deze blush is, zeker als je hem aanbrengt met een goede kwast, ideaal. Als je met je borstel naar het donkerste gedeelte neigt, pas dan op dat het niet te heftig wordt!

De nagellak:
Sinds ik geen valse nagels meer draag begin ik ook vollop nagellakjes te testen. Ik moet zeggen dat ik me echt een leek voel in het hele nagellak gebeuren. Ik merk ook dat ik geen pro ben tijdens het aanbrengen ervan, om maar niet te zeggen dat ik vrij klunzig ben met nagellak.



Ik kocht het kleurtje C04 Fabulous Fox-ia. Dezelfde naam en dezelfde tint als de lippenstift. Natuurlijk heb ik dit bewust zo gekocht omdat ik het toch nog altijd heel mooi vind staan als je make-up en nagels op elkaar zijn afgestemd! Natuurlijk is dit geen must maar af en toe vind ik het wel eens leuk om het te doen.



De verpakking van deze nagellak is klassiek. Een glazen potje met een zwarte plastic dop. Ook hier komt het bladpatroon van de collectie terug, deze keer op de dop.

Het pigment in dit lakje is vrij goed! Met een laagje is alles mooi gedekt. Het borsteltje is voor mij ook ok, niet te groot of te klein, doet zijn werk voor mij prima.



De kleur is toch wel net een tikkeltje anders dan de lipstick, ondanks dat ze dezelfde naam dragen. De kleur van de nagellak kan ik meer beschrijven als een donkere wijnrode kleur met een dieproze ondertoon. Een klassieke nagellak kleur als je 't mij vraagt. Eentje waarvan iedereen eentje in huis zou moeten hebben.

De afwerking is glanzend. De houdbaarheid van deze nagellak is gemiddeld tot goed. De houdbaarheid van een nagellak is sowieso bij iedereen verschillend, het hangt af van de gezondheid van je nagels en hoe zorgzaam je ermee om springt. Voor een budget product vind ik de houdbaarheid van deze nagellak best goed! Je moet natuurlijk alles prijs-kwaliteit bekijken.



Algemene indruk:
De producten die ik van deze lijn kocht vind ik best goed. Catrice krijgt van mij een dikke pluim wat betreft de nieuwe verpakkingen van deze limited edition. Niet alleen de materialen maar ook de prints vind ik echt leuk. De blush is echt de blikvanger van deze collectie. De lipstick mocht misschien net iets langer blijven zitten langs de andere kant is de romige textuur weer voedend voor de lippen. De nagellak blijft een klassieker en prijs-kwaliteit een echte must-have.

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad en houden jullie net zoveel van deze herfstkleurtjes als mij :)

Tot de volgende keer
liefs
Sofie
xoxo




Geen opmerkingen:

Een reactie posten