zondag 3 september 2017

Dove Dermaspa Oxygen Touch body lotion en luchtige créme

Dat we onze huid in elk seizoen van het jaar moeten hydrateren weten we ondertussen al. Nu de winter er binnenkort zit aan te komen en onze verzorging heel binnenkort weer wordt aangepast van zomer naar winterroutine gaan sommige mensen misschien ook iets bewuster om met het hydrateren van je lichaam.
Ik geef toe, ik doe het ook niet elke dag! Shame on me! Iemand met zo'n droge huid als ik zou minstens elke dag moeten hydrateren.
Schuldig! Ik vind het nu eenmaal geen fijn gevoel om jezelf in te smeren en daarna helemaal te plakken en te shinen, eerlijk gezegd vind ik het ook een heel gedoe! Zeker als het elke dag moet. Gelukkig zijn er merken die hier perfect op in spelen net zoals Dove!



Met hun nieuwe Dermaspa Oxygen Touch brengen ze 2 nieuwe verzorgingsproducten voor het lichaam die zorgen voor diepe hydratatie. Dove oppert om je lichaam s'morgens al te hydrateren met hun nieuwe Oxygen Touch body lotion of luchtige crème. Zo kan je de hele dag door genieten van de weldaad van deze producten én complimenten krijgen over je zachte en stralende huid. Het Dermaspa Oxygen Touch gamma staat voor metime! De producten zijn ontwikkeld op het creëren van genot en welzijn alsof je midden in een welnesscenter staat! 




De nieuwe productenlijn bestaat uit de Oxygen Touch body lotion en de Oxygen touch luchtige créme. Beide producten werken diep hydraterend en absorberen onmiddellijk. Een ander leuk effect van deze verzorgingsproducten is dat ze mat blijven! Geen shiny armen of benen! Door de snele opname in de huid krijg je ook geen last van een plakkerig gevoel achteraf. Net wat ik nodig heb!

Boven zie je de luchtige structuur en onderaan de iets vollere body lotion

Dove raad de body lotion aan voor mensen met een normale huid die net dat ietsje meer liefde nodig heeft. Net zoals die van mij in de zomermaanden.
In de wintermaanden ga ik resoluut voor de luchtige créme! Deze biedt het effect van een zwaardere créme maar dan in een luchtige textuur en zou ideaal zijn voor mensen met een drogere huid. Een luchtige créme die diep hydraterend werkt is voor mij een primeur. Ik ben enorme fan van body sorbets of body mousses of eender welke gekke benamingen ze nog gaan uitvinden voor de (slag)roomachtige texturen, doch vond ik tot op heden nooit eentje die goed genoeg hydrateert en voelt mijn huid na een uurtje al terug droog.

De textuur van beide crèmes komen vrijwel op alle vlakken overeen. De witte crème smeert goed uit en dringt snel in in de huid bovendien voelt het zacht aan. In tegenstelling tot andere crèmes krijg je geen vette en blinkende laag op je huid maar blijft er enkel een matte en zachte gloed over. De bodylotion is iets rijker van textuur doch hydrateert een ietsiepietsie minder goed dan de luchtigere versie maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mijn droge huid. Deze laatste smeert iets beter uit maar blijft dan weer net iets langer op de huid liggen voor die intrekt, dit komt waarschijnlijk omdat die iets meer voedend werkt en de huid iets meer tijd nodig heeft om deze op te nemen. Ongeacht dat trekt de crème alsnog heel snel in! Mijn huid voelt zacht en gehydrateerd aan. Ik zou de textuur van de luchtige crème het best kunnen omschrijven als een opgeklopte body butter, luchtig, zacht en romig maar toch iets rijker als de gekende whipped body creams. Vandaar ook dat het hydraterende aspect veel meer aanwezig is.
Het effect blijft bij deze veel langer dan bij andere luchtige structuren. Bestaat er dan toch een luchtige crème die langdurig hydrateert ? Als je 't mij vraagt wel! ;) 



Ook de geur van deze bodylotion wordt omschreven als een echte weldaad en een echt spa momentje in je eigen badkamer. De geur is aanwezig doch subtiel.
Ik vind dit het perfecte alternatief voor mensen die niet graag een heel geparfumeerde geur willen maar toch willen dat hun product aangenaam ruikt.
Met een ondertoon van citroen en mandarijn creëert men een verfrissend effect. accenten van tuberoos en pioenroos maken het geheel vrouwelijk en de geur iets warmer. Muskus en vanille zorgen voor een stoere afwerking en geven de geur een verslavend accentje.


links de luchtige créme en rechts de body lotion

Wat zorgt nu voor die diepe hydratatie?
De wetenschap van Dove zegt dat het verzamelen van de juiste vochtinbrengers de sleutel zijn van een gehydrateerde huid. Een gehydrateerde huid oogt niet alleen mooier maar voelt ook gewoon beter! Bovendien zorgt het ervoor dat je huid beter functioneert.
Het grootste vochtinbrengend ingrediënt is glycerine. Glycerine voedt en hydrateert de huid diep en werkt als een glas water voor je huid.
Zoals de rest van de Dermaspa producten bevatten ook deze lichaamsverzorging Cell-Moisturizers, deze technologie werd tot op heden enkel voor gezichtscrémes gebruikt. Het is dus voor de eerste keer dat deze technologie wordt gebruikt in lichaamsproducten. Deze technologie maakt vooral gebruik van natuurlijke zaadoliën. 

 Conclusie:
Ik ben aangenaam verrast en best heel tevreden over deze nieuwe Dermaspa Oxygen Touch producten van Dove. Het totaalplaatje klopt. Hydratatie, verzorging, makkelijk aan te brengen én een lekkere geur. Deze producten kunnen naast enkele high-end verzorginsproducten gaan staan maar dan met een veel aantrekkelijker prijskaartje! ;)

De Dove Dermaspa Oxygen Touch body lotion is te koop bij o.a. kruidvat en kost 6.99 euro
De luchtige crème haal je in huis voor 8.99 euro. 


Liefs 
Sofie 
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten