vrijdag 14 april 2017

Sothys Désert chic

Sothys, een innovatief en kwalitatief merk dat al tientallen jaren gekend is voor zijn hoogwaardige producten, bracht onlangs een limited edition makeup look uit in een doosje!
De Désert Chic box bevat alle producten die je nodig hebt om de voorjaarslook van Sothys te maken. Ik testte de producten uit deze box en bespreek ze voor jullie graag verder in dit artikel!





Sothys zegt zelf dat de box bestemd is voor chique avonturiersters en de make-up look en de producten zijn geïnspireerd op de woestijn en het oosten.
De look oogt zwoel en doet je bijgevolg dus ook denken aan de zomer ! Het is geen voor de hand liggende look voor het voorjaar vind ik zelf en dat maakt het nu net zo uniek en speciaal! Een zwoele smokey eye gecombineerd met een pittig lipkleurtje!



Op naar de box!
In deze gelimiteerde box zitten 7 producten waar je dus een volledige look mee kan maken!
Handig voor mensen die moeilijk kunnen combineren of mensen die weinig inspiratie hebben!
Wat zit er in?

- Een poudre bronzante in de kleur 20 terre du déssert
- oogschaduw in de kleur 50 safari
- 2 lippenlakkers in de kleuren 10 tangerine en 20 sanguine
- kalligrafiepen in de kleur 10 cactus
- oogschaduw stylo in de kleur 10 rose des sables
- nagellakje in de kleur 109 sable corail

Allereerst wil ik zeggen dat ik de combinatie heel mooi vind! Gedurfd en zomers! Wat ik ook erg leuk vind is dat niet alleen de kleuren maar ook de namen van de producten perfect bij elkaar en bij het thema (woestijn) matchen!



De verpakkingen van de producten vind ik ook één voor één prachtig! Ik ben fan van producten die luxe uitstralen! Chique verpakkingen kunnen mij dus zeker verleiden.
De bronzer en de oogschaduw zitten beide in erg stevige half transparante vierkante doosjes met een dekseltje dat dichtklikt. Wat ik hier super aan vind? Ze zijn nog eens apart verpakt in een fluwelen hoesje, ja ik ben al verkocht!
De verpakking van de lippenlakkers is een zwarte tube met transparante strook en zwarte dop. Ik vind het transparante gedeelte vooral handig want dan kan je meteen zien welke kleur het is. Op de andere kant staat het logo van Sothys, erg mooi! De sponsapplicators zijn vrij klassiek en brengen makkelijk aan.
De kalligrafiepen is ook een klassiek stiftje. Toch zijn er leuke details aan de zijkant aangebracht waaraan je kan zien dat Sothys zich toch een beetje wil onderscheiden van de rest. Het stiftje zelf is klassiek en brengt makkelijk aan, door de vorm van het pennetje (van dik naar dun) ligt het makkelijk in de hand.
De verpakkingen van de nagellak en de oogschaduwstylo zijn klassiek. De nagellak heeft een zwarte dop en doorzichtig glazen potje. De oogschaduw stylo is ook voorzien van een zwarte verpakking. Onderaan deze stylo werd er een detail aangebracht in de kleur van de oogschaduw zodat je de kleurtjes makkelijk kan onderscheiden.


De verpakking zit dus al goed! Nu ga ik verder met het bespreken van de producten zelf:

* Poudre Bronzante in de kleur 20 terre du désert of letterlijk vertaald woenstijnzand. Zoals ik hierboven al aangaf ben ik echt fan van de naam!
Je ziet dat deze bronzer volledig geïnspireerd is op de woestijn (de benaming!) en het oosterse vinden we dan weer terug in de print. De kleur zou zowel geschikt zijn voor bleke huidjes als voor de reeds iets gebruinde huidjes. Gezien ik al een beetje heb kunnen genieten van de eerste zonnestralen is mijn huid niet meer heel erg licht dus de kleur is zeker perfect voor mij!
Het pigment van deze bronzer is voor een perfect voor een bronzer! Niet té gepigmenteerd want dan krijg je vlekken op je gezicht! De kleur is makkelijk op te bouwen en blend goed op de huid. Het poeder voelt super zacht aan!
Kleine tip: Tik zeker even je poederpenseel lichtjes af voor je deze bronzer aanbrengt! Zo krijg je het mooiste resultaat.



* Oogschaduw in de kleur 50 Safari. Ook hier doet de naam ons meteen denken aan een safari tochtje door de woestijn. Door de camouflage groene kleur roept dit het avontuur weer naar boven en denk ik meteen aan een legerlook. Het pigment van deze oogschaduw is eigenlijk te vergelijken met dat van de bronzer. Niet heel gepigmenteerd maar wel heel makkelijk op te bouwen! De kleur die bij het swatchen en bij het aanbrengen iets grijziger lijkt dan in de verpakking, is makkelijk te blenden. Doordat de kleur makkelijk op te bouwen is, kan je zelf kiezen of je gaat voor een intense safari look en een meer bescheiden accent in bijvoorbeeld je arcadeboog. De oogschaduw is iets minder poederig als de bronzer.



* Lippenlakkers in de kleur Tangerine en Sanguine. Tangerine, dat in andere talen ook wel mandarijntje betekend is een peachy pastel kleur die ik heel mooi vind!


De kleur Sanguine, wat ook wel eens een rode krijtsoort wordt genoemd, is een frisse rode kleur.
De textuur is een beetje als die van een lipgloss maar dan veeeel gepigmenteerder en ook iets minder plakkerig! Gelukkig maar want ik hou niet zo van plakkerige lipproducten. De houdbaarheid van deze liplakkers is goed. Het zijn geen matte kleuren en de finish is zelfs eerder glanzend. Na enkele uren verdwijnt die glans een beetje en blijft er meer een 'stain' achter op je lippen. Ik vind de kleuren beide prachtig!



Tangerine valt helemaal in de smaak en past perfect bij mijn verzameling peachy nude colors. Wil je dus voor een iets subtielere look, raad ik Tangerine aan op je lippen. Mag het net iets meer knallen? Ga dan voor Sanguine! Een fel rood dat sprankelt en fris oogt!




* Kalligrafiepen in de kleur 10 cactus. Opnieuw die link naar de woestijn in de naam! Deze grijze eyeliner stift met vilten puntje is zeer gepigmenteerd! Aanbrengen kan in 1 keer want de donkere grijze kleur geeft onmiddellijk een volledige dekking! Het grijze maakt de look iets 'kouder' en legt een mooi accent net boven je wimperrand. Het product is vrij droog, waardoor het niet in de lijntjes van je ogen loopt (moest je die al hebben!) en snel opdroogt maar zeker niet té droog. Het brengt makkelijk aan en je voelt het niet zitten. Ik ben fan van eyeliner stiftjes met deze textuur! Niet te droog maar zeker ook niet te vloeibaar, want dan kan je perfecte wing nog steeds uitlopen tot dat je eyeliner is opgedroogd én dat willen we niet!
De grijze kleur is zeker ook een aanrader voor mensen die al langer eens een keertje eyeliner willen proberen maar bang hebben dat het te 'hard' gaat zijn. De grijze kleur is intens en legt een mooi accent maar nog net iets subtieler als een gitzwart exemplaar.



* Oogschaduw stylo in de kleur Rose des Sables wat dus vertaald woestijnroos is. Wat een prachtige naam en opnieuw de link naar het thema! Ook de kleur vind ik prachtig, een parelmoerachtige champagnekleur waarmee je toch een tikje sprankel mee in je ooglook brengt! Door het puntje van deze stylo kan je makkelijk en precies aanbrengen. Uitblenden doe ik het liefst met een fluffy kwast of gewoon even met mijn vingers. De textuur van deze oogschaduw stylo kan ik eerder creamy noemen. Ik breng deze kleur het liefst aan in mijn ooghoeken. Door het glansje dat er in zit gebruik ik deze ook op mijn wenkbrauwbot als highliter.



* Nagellak in de kleur 309 sable corail. Een prachtige koraalkleur die net tussen subtiel en opvallend valt vind ik persoonlijk. Ik ben fan van peachy kleuren op mijn lippen en na het proberen van deze nagellak ben ik nu ook fan van deze kleuren op mijn nagels! Deze kleur schreeuwt zomer en fleurt je vale handen meteen op! Het aanbrengen gaat goed! De nagellak is niet te stroperig zoals sommige anderen. Zoals jullie allemaal weten, ben ik geen held in het aanbrengen van nagellak! Met dit exemplaar lukt het me aardig! Alleen jammer dat hij snel ook weer verdwijnt. Na 2 dagen begint hij al te 'cracken' en verlies ik al wat vlokjes nagellak. Ik moet wel zeggen dat ik geen topcoat heb gebruikt! Dit zou ik wel zeker aanraden en dan ga je gerust 3 dagen van prachtige zomernagels kunnen genieten!




Voor ik deze box kreeg, kende ik het merk Sothys al wel van naam maar had ik er nog nooit iets van getest. Ik moet zeggen dat ik erg verrast ben door deze collectie! In de positieve zin natuurlijk. De producten zijn allemaal apart verkrijgbaar en zijn te koop bij Sothys instituten.

Hier nog eens een keertje al de swatches op een rijtje:
bronzer - oogschaduw - oogschaduw stylo - kalligrafiepen 


De prijs;

- Een poudre bronzante in de kleur 20 terre du déssert: 42 euro
- oogschaduw in de kleur 50 safari: 25 euro
- 2 lippenlakkers in de kleuren 10 tangerine en 20 sanguine: 29 euro /stuk
- kalligrafiepen in de kleur 10 cactus: 25 euro
- oogschaduw stylo in de kleur 10 rose des sables: 24 euro
- nagellakje in de kleur 109 sable corail: 15 euro


Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten