zaterdag 25 juni 2016

Vaseline Spray & Go body moisturiser

Iedere vrouw zou het moeten doen maar doen we het ook iedere dag?
Je lichaam hydrateren door jezelf in te smeren met een bodylotion of bodybutter is geen overbodige luxe! Voor dames met een droge huid zoals mij is het eigenlijk zelfs een must.


Toch maak ik er nog steeds geen gewoonte van om mijn huid iedere avond in te smeren. 
Waarom niet? Ik vind het zo'n gedoe! Als ik uit bad kom, spring ik het liefst meteen de zetel in om gezellig tv te kijken. Ik wil dan echt niet met een plakkerige huid in mijn stoffen zetel gaan zitten.
Ook al neemt het maar enkele minuutjes tijd in beslag, toch kijk er tegenaan om mezelf helemaal in te smeren.
Dames die zichzelf herkennen in dit verhaaltje kunnen misschien ook baat hebben bij een product dat ik vandaag voor jullie ga bespreken. Namelijk de Vaseline Spray & Go body moisturiser.



Ik ontdekte dit product een tijdje geleden en was er meteen weg van. Het spray & go systeem werkt eigenlijk eerder als verstuiver en niet als spray. Bij een spray denk ik meteen aan een systeem dat gewoon een deel product op je arm of been 'dretst' maar bij een verstuiver komt er een gelijke hoeveelheid mist uit de flacon waardoor je dus gemakkelijker kan verdelen.

Het verstuiver systeem zorgt er dus ook voor dat het product snel kan aangebracht worden. Gewoon op 10 cm van je lichaam houden en sprayen maar! Even kort insmeren en ready to go!
Sneller dan dit lukt echt niet, met geen enkel ander product! Een ander voordeel dat hiermee samenhangt is dat het product vrijwel meteen intrekt. Op enkele seconden blijft er alleen een zachte huid over. Dit komt natuurlijk door de dunne, waterachtige en niet vette structuur van het product. 



De spray voelt fris aan en daarom perfect om in de zomer te gebruiken. In de winter heb ik liever geen koude mist over mijn lichaam. 

De verpakking is niets speciaal een gewone ronde bus met het 'vaseline' logo. Wat er wel speciaal is aan de verpakking is de dop! De dop is zo gemaakt dat je deze kan 'locken'. Als je de dop een halve kwartslag draait hoor je 2 klikjes en weet je dat het product 'gelocked' is en dus niet per ongeluk kan sprayen. 




Ik heb de cocoa radiant variant gekozen want hoe kan het ook anders, ik hou meer van die zoete, snoeperige geurtjes dan wel van de frissere. 
Er zijn nog 2 andere versies te koop namelijk essential moisture (met haverextract, voor de gevoelige huid) & aloe fresh (met aloĆ« vera voor een verfrissend effect) 

De spray & go verzacht de huid en heeft uiteraard een hydraterende werking. Voor mensen met een extreem droge huid raad ik het product eerder af, sowieso zijn mensen met een droge huid beter af met een body butter dan met een body lotion. Ook is deze mist versie niet de meest hydraterende die ik al ben tegengekomen. Hij is zeker niet slecht maar werkt niet superhydraterend, gewoon gemiddeld tot goed en ideaal voor dagelijks gebruik.
De vaseline spray zorgt voor een goede hydratatie en maakt je huid glad en zacht en doet ze zelfs een beetje glanzen zonder ze vet te laten aanvoelen.
Het is niet zo dat dit product je huid 24u gehydrateerd houdt, elke dag opnieuw aanbrengen is dus een must! 




Wat de spray & go ook tot een van mijn favorieten maakt is de geur! De zoete cacao geur is exotisch maar ook fris tegelijk. De geur is subtiel aanwezig maar is zeker niet over the top!

Wel opletten, de spray bevat wel parfum en parabenen dus als je hier gevoelig aan bent kan je deze body moisturiser misschien beter skippen. Langs de andere kant zit er ook pure cacao boter in voor een zachte huid. 



Een ander puntje waar je moet op letten is dat de ondergrond waar je je hebt ingesmeerd wel glad kan worden! Doordat de mist niet alleen op je lichaam terecht komt maar ook een beetje erlangs en zo op de grond belandt, kan de vloer erg glad worden zeker als je parket of laminaat hebt, ik doe het gewoon in de badkamer en leg mijn handdoek of de mat er even onder. Je kan natuurlijk ook altijd even in je douchekabine gaan staan maar dan heb je weer natte voeten :D. 

Als het erg warm is, raad ik je aan de spray & go in de koelkast te bewaren voor het ultieme verfrissende effect!



Vaseline Spray & go is verkrijgbaar bij de betere supermarkt en kruidvat en kost rond de 7 euro.

Liefs 
Sofie 
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten