maandag 28 september 2015

MAX make up oogschaduwpalet

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden kocht ik een mooi oogschaduwpalet bij action van MAX make up. Op het doosje staat ook 'Everyday 18-color eye shadow palette'. Ik nam dit palet mee op vakantie en laat jullie hier weten wat ik er van vond. :-)



Als ik het palet opende zag ik 18 sprankelende 'gebakken'  oogschaduwkleurtjes. De kleuren zijn allen voorzien van een glansje.

De kleuren gaan van wit en zachtroze naar intens roze tinten op de eerste rij.



De tweede rij krijgen we groen-pistache kleurige en licht en donkerblauwe tinten.


De derde rij zijn meer aardekleuren met ivoor, goud, bruin en grijs tot zwart.



De oogschaduws zelf zijn voorzien van goed pigment en brengen goed op het ooglid aan.
Ik was echt verrast van het pigment in deze oogschaduw! Ik had dit voor zo'n zacht prijsje zeker niet verwacht. De glans in deze oogschaduw vind ik ook erg mooi. Er zitten allemaal mini glittertjes in.
Je kan heel veel looks creëren met dit palet. Van heel natuurlijk tot zeer intens! Misschien is het meer geschikt voor de intensere looks maar er is voor ieder wat wils met dit palet.
Heel opvallend was dat deze oogschaduws zelfs waterproof zijn! Dit staat er nergens op vermeld maar heb ik zelf ontdekt op vakantie, zelfs na meerdere zwembad bezoeken en 'kopje-onder' momenten zat mijn oogschaduw nog percies op zijn plaats.
De kleuren zijn mooi op zich, makkelijk te blenden en te mengen. Zo creëerde ik op vakantie een turquoise ooglook door een groene en een blauwe kleur te mengen.



Het is eens iets anders dan al die nude paletten die nu overal de kop opsteken.
Je kan de oogschaduws zowel nat als droog aanbrengen.

Het enige nadeel aan deze oogschaduw is dat hij nogal kruimelig is en makkelijk afbrokkelt maar wat wil je voor die prijs?
Je kan dit makkelijk voorkomen door een goede oogschaduwkwast te gebruiken en de oogschaduw deppend aan te brengen en zeker niet wrijvend! Ik gebruikte een blendingbrush met langere en soepele haartjes die de oogschaduw ook niet beschadigd eerst even aftikken voor het aanbrengen! ;-) Zo krijg je zowieso minder kruimelvorming en voorkom je ook fall-out.



De verpakking is strak. Zwart palet met spiegeltje aan de binnenkant. Sluit door middel van 'klik' sluiting wat ik op zich wel positief vind want dit gebruiken ook de duurdere merken.
Er is ook een beschermend plastic folie in de verpakking wat voorkomt dat het spiegeltje vol oogschaduw komt te hangen. Er zijn 2 kleine sponsapplicators bijgeleverd, deze gebruik ik enkel ik uiterste geval van nood want ik gebruik liever andere penselen maar leuke extra.



Ik weet niet meer precies wat ik aan dit palet betaald heb maar ik geloof dat het iets van een euro of  4 - 5 was. Een echt budgettoppertje als je het mij vraagt! Natuurlijk niet te vergelijken met oogschaduw van Urban Decay of andere hoogwaardige merken maar ik ga dit toch met veel plezier bewaren in mijn stash en zeker nog enkele looks mee creëren.

Zo hopelijk vonden jullie het leuk,
vergeet niet te abonneren op mijn blog en bekijk zeker mijn andere sociale media zoals facebook, instagram en youtube.

liefs
Sofie
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten