zaterdag 8 juli 2017

La Vie Est Belle l'absolut

Lang geleden dat ik nog eens een review van een parfum heb gedaan.. Hoog tijd dus om er nog eens eentje te maken! en niet zomaar eentje.. Vandaag onthul ik mijn favoriete parfum allertijden.

Ik heb met momenten echt wel bepaalde favoriete geuren. In de zomer zijn die geuren wat lichter en frisser en in de winter mag het allemaal wat zwaarder en kruidiger. Over het algemeen ben ik verzot op geuren met vanille en patchoeli tinten. Mijn lievelingsparfums zijn over het algemeen allemaal vrij zoet en vrij vol van geur. Toch is er eentje die er al jaren uitspringt. Een geur die ik zowel overdag als s'avonds aandurf en zowel in de winter als in de zomer draag.
Het is een klassieker die iedereen kent of tenminste al wel eens van gehoord heeft maar dan net in een andere vorm.
Ik heb het hier over La Vie est Belle van lancome maar dan de l'absolu uitgave.





La vie Est Belle heeft ondertussen al verschillende variaties gemaakt van deze klassieker waar Julia Roberts al jaren het gezicht van is.
Zo heb je onder andere La Vie est Belle légere, La Vie est Belle florale, La vie est Belle intense enz. Buiten de eau de parfum hebben ze ook al een eau de toilette uitgebracht voor diegene die toch meer voor een frissere toets gaan.

La Vie est Belle l'absolu is de 'zwaarste' en voor mij ook puurste vorm van dit parfum. Dit hangt natuurlijk af van persoonlijke voorkeur want iemand die niet gewend is aan 'zwaardere' parfums zal dit meteen way too much vinden maar als je meer fan bent van zwaardere en vollere geuren is deze echt een aanrader.
Toch ken ik ook mensen die totaal geen fan zijn van sterk aanwezige geuren en die ook zweren bij deze l'absolu versie.

La Vie est Belle wordt door de makers ook wel eens het iris gourmand genoemd. De l'absolu versie wordt dan ook  de meest nobele variant van Lancôme haar iconische ‘Iris Gourmand' genoemd.



Over naar de ingrediënten:

Topnoten zijn zwarte bes en peer, in het hart vinden we iris, jasmijn en oranjebloesem en in de basis zitten patchoeli, tonkaboon vanille en praliné. Deze laatste verraad al dadelijk waarom dit parfum een gourmand geur wordt genoemd. Typische gourmand geuren zijn angel van Thierry Mugler die ook gekenmerkt staat om zijn 'eetbare en vooral chocolade-achtige' ingrediënten.

In deze l'absolu zorgen zwarte bes, jasmijn en vanille voor de zoete en warme toets. Iris zorgt voor de zachte poedergeur. Tonkaboon en patchoeli geven dit parfum dan net weer iets meer pit en sexyness. Oranjebloemsem geeft het parfum een tikje bloemengeur en tenslotte zorgt de praliné voor die verslavende zoete toets die je aan een lekkere praline doet denken.

Ik draag graag parfum en vind dat een parfum je karakter of je gevoel van die dag weerspiegelt. Parfum wordt door veel vrouwen, alsook door mij als een volwaardig accessoire aanzien dat je look van die dag afmaakt of net weerspiegelt hoe je je op een moment voelt.

La Vie est Belle l'absolu geeft mij een boost. Ik voel mij zelfzekerder en vrouwelijker als ik dit parfum draag zonder over the top te zijn. In tegenstelling tot andere zware parfums vind ik deze geur niet storend (en wordt deze door niet parfum liefhebbers ook niet als storend ervaren in tegenstelling tot andere geuren).



De flacon, ook wel de moderne versie van the Crystal Smile genoemd, werd ontworpen in 1949 door de toenmalig artistiek directeur George Delhomme. De flacon is zwaar en wordt versierd door een zilver lintje rond de hals van de fles. Het parfum zelf heeft een rozige kleur wat alles op en top vrouwelijk en hebberig maakt. Simpel en elegant zonder te veel poespas.

Dit meesterwerk werd vervaardigd door Anne Flipo, Olivier Polge en Dominique Ropion. Eenieder meester in hun vak.

La Vie est Belle l'absolu is enkel te verkrijgen in 40 ml en is te koop voor om en bij de 85 euro.

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten