maandag 6 februari 2017

Emulsion de Riz van T. LeClerc

Een tijdje geleden mocht ik een zeer leuk pakketje ontvangen van online apotheek onlinepharmabox. Buiten een heleboel superleuke (luxe)stalen ontving ik ook een dag en nachtcrème van het merk T. LeClerc. Ik heb nog nooit eerder iets getest van dit merk dus dat vond ik al superspannend. Bovendien heb ik nog verschillende merken leren kennen via de superleuke staaltjes die ik heb meegekregen.



Ik heb een shampoo en conditioner van Rene Furtener Paris gekregen, nog een staaltje fond de teint van T. LeClerc, een hand- en gezichtscrème van Bee Nature, een micellair watertje van La Roche Posay, een verzorging van Bioderma, Darphin, Cattier Paris, Apivita; Aqua Vita, en nog eentje van Topialyse. Een reiniging van Uriage en tenslotte een bodymilk van Apivita. Ik denk dat ze dit ook deden om een beter beeld te geven van wat er allemaal bij hen verkrijgbaar is.



Om te beginnen kort een woordje uitleg over het merk T. LeClerc :
Het merk is destijds ontstaan door de Parijse apotheker Théophile LeClerc. Deze laatste dankte zijn bekendheid aan de gezichtspoeder op basis van rijstpoeder. Dit rijstpoeder was zo'n populair product/ingrediënt dat dit de dag van vandaag nog steeds aan de basis ligt van vele producten van dit merk.



Het product dat ik mocht testen is er eentje uit de splinternieuwe verzorgingslijn op basis van rijst en zorgvuldig geselecteerde natuurlijke ingrediënten. Het product werd ontwikkeld door en met apothekers in samenwerking met een gerenommeerd laboratorium in Frankrijk.
T. LeClerc wordt de dag van vandaag beschouwd als haut-de-gamme cosmetica.



Het product belooft tegemoet te komen aan de eisen van de moderne vrouw: topkwaliteit, gebruiksgemak, optimaal comfort met onmiddellijk en zichtbaar resultaat.
Niet onbelangrijk om te vermelden vind ik de natuurlijke oorsprong van de ingrediënten, de rijst die in dit product gebruikt werd, werd biologisch geteeld. Er zitten geen parabenen of andere producten in die allergische reacties kunnen uitlokken én deze producten zijn niet getest op dieren!



Nu over het product zelf:
R. LeClerc Emulsion de Riz is een dag en nachtcrème in één. Hij wordt omschreven als een zijdezachte luchtige verzorgingscrème die zowel overdag als 's nachts gebruikt kan worden. Hij hydrateert de huid, heeft een gladmakend effect en vermindert kleine imperfecties.



De ingrediënten in deze crème die voor bovenstaande resultaten moeten zorgen zijn:
* Rijstmelk: het populaire ingrediënt van dit merk gaat huidveroudering tegen
* Olie van rijstzemelen regenereert de cellen van de huid
* Vitamine E: gaat huidveroudering door vrije radicalen tegen en beschermt de huid
* Hyaluronzuur: zorgt voor stevigheid, beschermt de huidbarrière en zorgt voor een goed gehydrateerde huid
* geraffineerde zoete amandelolie voedt de huid en zorgt voor een zachte huid.



De textuur;
De textuur van deze crème is heel boterig. een vrij dikke witte botercrème die versmelt op je huid en goed uitsmeert. Hij doet mij qua textuur denken aan een body butter maar dan echt een luchtige versie. De crème smeert goed uit en trekt goed in in de huid. In tegenstelling tot wat ik dacht maakt het mijn huid niet vet. Mijn huid voelt echter wel superzacht aan zonder vet aan te voelen. Nog een pluspunt aan dit product is dat het niet korrelt op je gelaat wanneer je het open smeert. Want zoals jullie weten gaan producten die beginnen korrelen op mijn gelaat wanneer ik ze open smeer direct de vuilbak in!



Wat ik ook erg goed vind aan deze crème is dat hij heerlijk ruikt! Maar dan echt heel fris en zoet tegelijk zonder storend te zijn! Hij doet me echt denken aan die lijn van rituals waar ook rijst in verwerkt zat, die limited edition, jullie weten vast wel welke ik bedoel. Bij het uitsmeren krijg je echt een welness gevoel... Oh god i looooooooove this smell...



De verpakking:
Een luxueus, rond glazen potje met een groot zilver deksel dat je dicht en open maakt door middel van een draaibeweging. Ook de bovenkant is zilver met een donkergrijze opdruk. Het glas bolt aan de bovenkant iets hoger dan waar het opschrift is zodat je als het ware een 3D effect krijgt en het nog mooier oogt.
Wat ik een groot pluspunt vind van de verpakking is dat de crème nog door een plastic dekseltje afgescheiden is van de dop. Zo hou je het product hygiënisch en kan je het langer bewaren.


Conclusie:

Allereerst moet ik zeggen dat ik bang was dat deze crème te rijk ging zijn voor mijn huid. Ik heb namelijk een gemengde tot vette huid en snel last van onzuiverheden en puistjes. Ook ben ik pas 27
geworden en wordt deze crème aanbevolen om te gebruiken tussen de 30 en 40 jaar en werkt deze vooral op huidveroudering en op een gedehydrateerde huid. Ik heb deze crème vooral gebruikt als nachtcrème omdat de huid 's nachts herstelt en ik dan al wel eens iets durf te gebruiken met een rijkere textuur. Ik heb hem ook niet elke avond gebruikt uit schrik dat hij te rijk ging zijn en mijn gelaat meteen vol puistjes zou staan.. Hoe goed een product ook is, als het te rijk is voor mijn huidtype, krijg ik puistjes..



Doordat de textuur van deze crème zo licht is, was ik al minder bang dat hij te rijk of te vet zou zijn. Door hem enkele weken lang, enkele dagen per week heb getest, klopt mijn vermoeden.
Mijn huid voelt zacht en gehydrateerd aan zonder vet aan te voelen. Zoals ik hierboven al zei, ben ik verliefd op de geur van dit product.
Mijn huid krijgt een mooie en gezonde gloed. Of dat hij ook werkt tegen rimpeltjes kan ik helaas niet zeggen, gezien ik (gelukkig!) nog geen rimpeltjes heb. Al geloof ik wel dat hij preventief tegen de rimpeltjes werkt! Ik ga deze crème dan ook verder blijven gebruiken en raad dit product ook aan, aan leeftijdsgenoten die op zoek zijn naar een crème die makkelijk aanbrengt, heerlijk ruikt en gebruiksvriendelijk is. Een ander pluspunt is dat dit product zowel 's morgens als 's avonds kan aangebracht worden! Ook heel makkelijk om op vakantie mee te nemen, zo bespaar je geld en plaats!


Misschien nog even een woordje uitleg over de site waar je dit kan verkrijgen.
De site van online pharma box is zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk hanteerbaar voor iedereen. Buiten verzorgingsproducten en makeup kan je er ook terecht voor klassieke geneesmiddelen of voor producten uit natuurgeneeskunde. Ook jonge mama's kunnen er terecht voor specifieke verzorgingsproducten voor zichzelf en hun baby.


Je vind de verschillende rubrieken bovenaan de site en je kan ook makkelijk een merkenoverzicht raadplegen als je op zoek bent naar iets specifiek.
Het is leuk om een overzicht te hebben op hun site van hun breed assortiment van verzorgingsproducten.


Geen kaas gegeten van deze producten maar heb je wel een specifiek probleem? Ook dat kan je aanduiden en dan krijg je onmiddellijk een lijst van producten die geschikt zijn voor jouw huidtype!
Ik vind deze site zeer handig en makkelijk. Online pharma box is de online luxe apotheek met een enorm assortiment producten waar je makkelijk en in alle rust kan shoppen!

P.S. Interesse in het product dat ik hierboven heb getest of een ander product van T. LeClerc? Wees er dan snel bij en neem een kijkje op www.onlinepharmabox.be want de producten van T. LeClerc zijn nu sterk afgeprijsd! Snel zijn is de boodschap!

Liefs
Sofie
XoXo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten