dinsdag 6 september 2016

Persoonlijk verhaal + nieuw schooljaar

De zomervakantie is weer afgelopen en voor velen begon vrijdag het nieuwe schooljaar . 
Voor mij was het een drukke zomer. Als ik even terugblik heb ik het gevoel dat deze zomer iets drukker was dan de andere jaren.. Misschien is het maar een gevoel want mijn zomers zijn altijd goed gevuld. Hoe dit komt? 
Wel terwijl de meeste van jullie vakantie hebben, loopt mijn werk gewoon door. Net doordat het vakantieperiode is, wordt het voor mij nog drukker omdat die verloven natuurlijk moeten opgevangen worden door andere personeelsleden. Ik werk in shiften ( vroege, late en nachten) waardoor mijn werk sowieso al iets zwaarder is dan een 9 to 5 job. Het minste dat er dan iemand ziek valt en die diensten ook moeten ingevuld worden of je moet overwerken gaat dat ook weer af van je vrije tijd. 
Buiten mijn werk speel ik in de zomermaanden ook nog competitie tennis. Hier en daar deelnemen aan een tornooi en wat wedstrijdjes spelen omdat ik het leuk vind. 
Ook mijn paarden vragen in de zomer net iets meer tijd dan in de wintermaanden. Ook voor die beestjes is het warm, bijgevolg drinken ze meer en moet baasje het water dus regelmatiger bijvullen. Ook staan ze op andere weides dewelke ik dan dagelijks moet nakijken of nagaan of er niets stuk is of er niks op de weide ligt waaraan ze zich kunnen verwonden. Als ze op relatief kleine weides staan moet er ook dagelijks gekuist worden, jullie weten wel wat ik bedoel ;) niet alleen de stal moet af en toe eens worden uitgemest. 
Ik hoor jullie al denken, tennis, paarden dat is je eigen keuze.. En geloof me dat is het ook en ik doe het met volle toewijding en met heel veel plezier en ik zie mijn beestjes doodgraag! 
Ik wil jullie gewoon even uitleggen dat ik ook nog andere bezigheden heb waar veel tijd inkruipt. Als ik iets doe, probeer ik dat voor de volle 100% te doen. 
Ik voel me dan ook enorm schuldig naar jullie toe dat ik in augustus weinig actief ben geweest als blogger. 
Augustus was voor mij een zware maand, de vermoeidheid begon zijn tol te eisen en elke moment vrije tijd heb ik dan ook voornamelijk gespendeerd aan rust. 
Begin augustus besloot ik al dat ik me niet verder ging inschrijven om tornooien te spelen omdat het te veel van mij vroeg, ik had altijd wel ergens pijn tijdens het tennissen. Ik schakelde ook mijn vriend in om bij te springen bij de paarden. Het bloggen is dan ook even beperkt gebleven omdat ik niet 'tussen de soep en de patatten' een artikel wilde uploaden. 
Kort samengevat; ondanks mijn vakantie in juni en een volle energiebatterij voor de zomer heeft de vermoeidheid harder zijn best gedaan dan ik zelf had gewild. 

Ondanks ik nog een week moet doorwerken vooraleer ik terug mag genieten van enkele dagjes verlof en het voorlopig nog onduidelijk is of ik een reis naar het buitenland ga maken, ga ik proberen om wat meer tijd te besteden aan mijn blog. 1 september is voor velen een dag van goede voornemens, vooral dan voor diegenen die nog school lopen, maar ook voor anderen denk ik dat dit moment een soort van tweede nieuwjaar. Een dag dat er goede voornemens en of afspraken gemaakt worden. 

1 september is ook voor veel mensen een nieuwe start. Denk maar aan een nieuw schooljaar. Nieuwe mensen leren kennen of zelfs een andere school. Allemaal spannende dingen die we ooit zelf meegemaakt hebben of ons nog te wachten staan. 

Voor iedereen die die nieuwe start nog moet maken , want sommige scholen, denk maar aan hoge scholen en universiteiten, starten later, Geef ik nog wat tips om het schooljaar goed in te zetten! 

Voor de enige wat spannend en voor de andere wat onwennig. De ene kijkt er enorm naar uit en de andere ertegenop. Hoe je die eerste schooldag ook ervaart, iedereen moet erdoor. 
Wat het leuker maakt is dat je al een beetje voorbereid. Zorg dat je van de dag ervaren al je kledij klaarlegt wat je gaat aandoen. Zo vermijd je s'morgens die hele 'wat moet ik in godsnaam aandoen op een eerste schooldag' heisa. Een leuke jeans met een tof shirtje en leuke ballerina's of sneakers staan altijd en is perfect voor elke gelegenheid. Pimp je outfit met wat leuke en kleurrijke juweeltjes. Pas op! Te veel is te veel.  Geen 10 armbanden en onthoud ook de regel ofwel grote oorbellen of ketting maar niet beide dat word al snel too much.

Een nieuwe (school)tas koop je best ook al op voorhand, net zoals je pennenzak en andere benodigdheden die je zeker nodig hebt zoals pennen, fluostiften een latje enz enz als je die nog niet hebt of aan vernieuwing toe zijn. 
Mappen en kaftpapier kan je achteraf nog kopen, zo vermijd je onnodige kosten of veel overschot. 

Qua make-up zou ik het op school vrij neutraal houden. 
Gewoon wat lichte en frisse dag makeup, meer niet. 
Indien nodig wat foundation maar liever gewoon een tikje concealer waar nodig. Een klein beetje mascara, lichte en frisse blush en wat lipgloss of gekleurde balsem it will do. Voor je haar is een hoge staart speels en jong maar toch tijdloos en klassevol. Laat aan de voorkant wat plukjes haar los voor een wat speelser en niet te strak effect. 

Toch nog een beetje stress? Spreek met een vriend of vriendin op voorhand af aan de schoolpoort of ergens in de buurt dat is altijd wel wat geruststellend! :) 



Liefs 
Sofie 
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten