zaterdag 13 augustus 2016

NYX Tame & Frame tinted brow pomade

Voor ik naar mijn review overschakel ga ik jullie even kort iets vertellen. Omdat ik het echt enorm druk heb in de zomer komen er deze tijd wat minder artikels online. Ook mijn schema van youtube staat op een laag pitje tijdens de maanden juli en augustus. De reden? Terwijl jullie, tenminste de meeste van jullie ;) genieten van vakantie werk ik 2 maanden door. Natuurlijk hebben mijn collega's wel verlof waardoor de werkdruk bij mij stijgt. Ik heb buiten mijn werk en blog ook nog andere hobby's zoals tennis en dan zijn er ook nog mijn paardjes waar ik elke dag heen ga :).
Het feit dat ik geen verlof heb, is een bewuste keuze van mij zodat ik op vakantie kan gaan buiten het seizoen en natuurlijk gun ik mijn collega's met kinderen het verlof in de vakantieperiode.
Ik hoop dan ook oprecht dat jullie dit kunnen begrijpen. Ik probeer mijn artikels altijd even kwaliteitsvol af te leveren en daarom schrijf ik liever minder artikels die inhoudelijk naar mijn zin zijn en waar ik tevreden over ben dan zomaar iets te schrijven om te kunnen uploaden.
Na de zomermaanden ga ik misschien nog even kort tussenuit voor vakantie (periode half september) en daarna ga ik het tempo weer opdrijven! Weer minstens 1 a 2 artikels per week en elke week een filmpje op youtube!
Ik wou dit jullie even melden omdat ik niet wil dat jullie denken dat ik het niet meer graag doe of dat ik ga stoppen, want dat is niet het geval! :).
Ik doe het nog steeds met heel veel plezier maar ik heb het gewoon even druk :).




To the point nu. Een tijdje geleden ben ik naar Gent geweest om te gaan shoppen bij NYX het merk dat jullie ongetwijfeld allemaal wel kennen.
Mijn shoplog van NYX kunnen jullie bekijken via www.youtube.com/sofiemesens
Een van de producten die ik er kocht en vandaag ook met jullie ga delen is de NYX Tame en Frame tinted brow pomade.



Ik was al een tijdje op zoek naar de perfecte dupe voor de dipbrow pomade van ABH. Ik heb die gebruikt tijdens de workshop contouren (ook hier heb ik een artikeltje over geschreven http://beautytestersofie.blogspot.be/2016/05/workshop-contouren.html) en ik was hier echt helemaal weg van! Het creamy product werkte echt fijn. Je kon het goed en makkelijk aanbrengen en de kleur die ik had (blonde) was echt ideaal voor mij, niet te donker en niet te licht.
Enkel de prijs hield mij tegen om het product dadelijk aan te schaffen.



Die van NYX kost minder dan de helft dan die van Anastasia en daarom besloot ik deze wel aan te schaffen. Omdat ik bij Anastasia de kleur blonde had, koos ik ook bij NYX voor de kleur blonde.

De verpakking deed mij erg denken aan die van Anastasia Beverly Hills. Een potje met draaidop waarin de gelachtige creamy brow pomade zit.




De kleur leek mij in de verpakking vrij licht maar bij het aanbrengen bleek deze kleur echt perfect te staan bij mijn haarkleur! Het had misschien een tikkeltje donkerder gemogen maar deze kleur komt erg natuurlijk over! Te donker kan er al snel te hard uitzien.

Het aanbrengen deed ik met mijn wenkbrauwkwastje van Boozyshop (http://beautytestersofie.blogspot.be/2016/05/boozy-brushes.html). Dit kwastje gebruik ik ook voor mijn wenkbrauwen in te vullen met mijn andere producten en werkt echt fijn.



Ik merkte wel meteen dat de brow pomade van NYX veel stijver was dan die van ABH. Ook vrij stug om mee te werken. Het aanbrengen ging dus niet meteen van een leien dakje.
Het product gelijkmatig verdelen over je wenkbrauw was al een hele klus. Het klontert wat en ik vind het best lastig om het mooi gelijkmatig aan te brengen. Ook strakke lijnen trekken met dit product gaat heel moeizaam. Zo had ik enorm veel moeite met de 'staart' van mijn wenkbrauw, je wilt die natuurlijk zo fijn mogelijk uitwerken. Dit was jammer genoeg niet mogelijk met dit product.

Hier kan je duidelijk zien dat het einde niet fijn genoeg is.

Het product is wel heel goed geschikt om je wenkbrauwen mooi op te vullen

Eens je het product gelijkmatig over je wenkbrauwen hebt kunnen verdelen voelt het tijdens het drogen wel even plakkerig en 'trekkerig' aan. Als het er eenmaal op zit, ben ik wel blij met het resultaat. Het product is super langhoudend! Ook water en zweet doen helemaal niets aan je mooi ingevulde wenkbrauwen. Het gaat niet af op je handen of kleren en blijft echt muurvast zitten wat ik echt een groot pluspunt vind.

Hier zie je mijn wenkbrauwen bijgewerkt met de brow pomade, voor de rest draag ik hier geen makeup.

Conclusie:
Natuurlijk kan ik niet anders dan niet product te vergelijken met de dipbrow pomade van ABH.
Het aanbrengen is even een hele klus en eerder voor de pro's onder ons. Door de stugge structuur van het product werkt het moeilijk en dun uitlijnen is helaas niet mogelijk.
De voordelen van dit product zijn dan weer de prijs, de natuurlijke kleur en de houdbaarheid.
Toch denk ik dat ik volgende keer the real stuff koop. Juist ja die van Anastasia.



De NYX Tame & Frame tinted brow pomade is te verkrijgen in verschillende kleuren en kost rond de 8 euro.

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten