dinsdag 19 januari 2016

Kneipp amandelbloesem badolie

Hoi allemaal, 

Niets zo zalig als een lekker warm bad tijdens deze ijzige dagen toch? 
Om dat moment nog een tikkeltje weldadiger te maken gebruik ik graag de amandelbloesem badolie van Kneipp. 



We kennen Kneipp allemaal maar wat maakt dit merk nu juist zo bijzonder ? Ze zijn vervaardigd uit plantaardige werkstoffen, dit betekent dus ook zonder kleurstoffen of conserveringsmiddelen ( als deze dan toch gebruikt worden, zijn het wel die, die goedgekeurd zijn door de Europese cosmeticaregelgeving ). Ze bevatten geen siliconen, paraffine of minerale oliën. 
De producten van Kneipp zijn ontwikkeld door wetenschappers en getest door dermatologen. 
Kneipp heeft een economische bedrijfsfilosofie en bovendien testen ze niet op dieren. 



De amandelbloesem badolie is speciaal ontwikkeld een zachte huid te verkrijgen en is ideaal voor mensen met een droge tot zeer droge huid ( zoals mij dus ). 
De olie hydrateert en verzorgd je huid dankzij de essentiële vetzuren en vitamine E die amandelolie bevat. 
 De geur van de olie is zacht, aanwezig maar zeker niet te intens. Het is een zoetige poedergeur die me een beetje aan roosjes doet denken. 



Als je uit je bad komt niet droogwrijven met je handdoek maar deppen! Zo blijft je huid gehydrateerd en voel je duidelijk dat je huid zacht en soepel aanvoelt zonder 'vettig' te zijn.


De verpakking is klassiek. Een glazen flesje met een plastieken draaidop in een mooi glanzend kartonnen doosje. Het enige nadeel ondervind ik als ik de olie in bad giet, de dop doseert niet zo makkelijk en je hebt altijd een klein beetje olie dat aan de dop blijft hangen, vervolgens naar beneden druppelt waardoor je flesje een vettige olieboel wordt. Ik veeg de restjes olie aan de dop dan ook meteen af aan mijn handdoek om dit alles te vermijden :) . 



Een ander nadeel van dit soort producten is dat je achteraf je bad met detergent moet schoonmaken ( om uitglijden en een vieze olierand op je bad te vermijden) . Maar ach dat is het wel waard toch ? 

Welke badproducten gebruiken jullie zoal en dat zijn jullie ervaringen met badolies ?

Liefs 
Sofie 
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten