vrijdag 16 oktober 2015

La splash cosmetics liquid lipstick

Hallo allemaal! 

Vandaag voor jullie een review van een liquid lipstick die de hele dag zou blijven zitten en ook nog eens waterproof zou zijn. 

Lasplash cosmetics volgde ik al een tijdje op instagram. Elke keer opnieuw was ik onder de indruk van hun foto's van swatches en kleurtjes. 


Vooral de liquid lipstick in de kleur goulish sprak mij aan! Jammer genoeg kon je dit merk in België en Nederland nergens kopen. Zo jammer! 
Gelukkig kwam boozyshop met de oplossing! Zij deden een groot deel van de collectie binnen, zo kon ik mijn exemplaar aanschaffen. 



Natuurlijk is het altijd leuker om een lipstick in het echt te kunnen zien, ruiken en swatchen. Maar omdat ik zo benieuwd was naar dit product heb ik dit lukraak op internet besteld. 
Door de vele 'repost' foto's van instagram had ik al een goed idee hoe deze lipstick eruit zou zien. 

Enkele dagen na mijn bestelling kreeg ik mijn langverwachte liquid lipstick thuis geleverd!  



Goulish is een bruin paars-achtige kleur met een bordeaux accentje. Hij is dan ook erg mooi met een subtiele smokey eye met bruine en bordeaux tinten oogschaduw ! Ook erg mooi als je het combineert met een bruine, donkerrode of paarsachtige blush. 



De lipstick zit verpakt in een doorzichtig plastic doosje. De tube zelf is doorzichtig met gouden bedrukking en een goudkleurige dop. Het ziet er eigelijk meer uit als een lipgloss. Het heeft niet de klassieke lipstick look. 
Ook het borsteltje dat er bij zit én de substantie van de lipstick doet me erg veel denken aan die van lipgloss. 



Het aanbrengen gaat makkelijk door de gebruiksvriendelijke applicator. Je kan er je lippen echt mooi strak mee aflijnen. 
Het pigment van deze lipstick is echt verbazingwekkend, hij dekt enorm goed en dit al na 1 laagje! 

In het begin voelt hij wel heel erg plakkerig aan. Ik raad aan om, zoals bij andere lipsticks, je lippen niet op elkaar te 'smudgen' want dan wordt het een boeltje. Omdat hij mat opdroogt moet je hem enkele minuutjes de tijd geven voor volledig te 'setten'. 

Aangebracht en nog niet opgedroogd 


! Wel opletten, als je even buiten de lijntjes kleurt meteen oppoetsen met een wattenstaafje met wat waterproof make up verwijderaar! Anders ga je vlekken of vegen. 

Daarna is het resultaat mooi egaal. Ik neem meteen de proef op de som en drink en eet de hele dag door met deze lipstick. 
Enkele uren, maaltijden en drankjes later zit alles nog perfect op zijn plaats! Verbazingwekkend hoe goed deze liquid lipstick blijft zitten! In het begin voelt het wat raar, zeker omdat hij mat is, is hij niet echt hydraterend. Echt uitdrogend is hij ook niet. 

De liquid lipstick zet zich niet op de lippen maar trekt er helemaal in, net alsof je lippen een tweede laagje kleur gekregen hebben.

Wanneer de lipstick droog is, krijgt hij een matte finish 

Ondanks het rare gevoel in het begin, vind ik de houdbaarheid geweldig! Nadat je hem een paar keer gedragen hebt voel je niet meer dat je hem op hebt. 

De liquid lipstick brokkelt niet af ( in tegenstelling tot andere liquid lipsticks met lange houdbaarheidsfactor) en is enkel te verwijderen met waterproof make up remover. Met water, gewone make up remover, miccelair water of zeep krijg je het er gewoon niet af! 
Gebruik een make up remover op olie basis, dan worden je lippen in een keer 'ontsminkt' en gehydrateerd.

Ik ben fan en heb ondertussen al enkele andere kleuren toegevoegd aan mijn wishlist! 

Voor degene die een matte lipstick zoeken die echt de hele dag blijft en alle eet en drankbuien overleefd zonder dat je moet bijwerken is dit de perfecte oplossing ! Zoek je iets dat je lippen ook voedt? Draag er dan een lippenbalsem overheen! 

Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad en tot de volgende review, 

Liefs 
Sofie 
Xoxo 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten