donderdag 25 juni 2015

Dagelijkse verzorging

Hallo allemaal,

Vandaag ga ik aan jullie toelichten met welke producten ik elke dag mijn gezicht verzorg.

Allereerst zal ik jullie meegeven dat ik een normale tot gemengde huid heb, ook heb ik regelmatig last van puistjes en onzuiverheden. Ik heb werkelijk al alles geprobeerd om mijn puistjes te laten verdwijnen maar helaas.. Door medisch onderzoek en de nodige tests blijkt dat dit gegeven bij mij een hormonale oorzaak heeft... Niets aan te doen dus.
Het is voor mij dus noodzakelijk om een goede dagelijkse verzorging te handhaven voor 'break-outs' te voorkomen of op z'n minst beperken.



Op dit moment gebruik ik 's ochtends de producten van clinique nummer 4. Nummer 4 betekend voor de vette tot zeer vette huid. (nummer 3 is voor de gemengde tot vette huid, nummer 2 is voor de normale tot droge huid en nummer 1 is voor de droge tot zeer droge huid als ik me niet vergis : )
Ik gebruik het 3-stappenplan en daarna nog een bijkomende dagcréme. Mijn driestappenplan bestaat uit:
- een cleansing gel voor een diepe reiniging van het gelaat.
- een lotion voor de restjes van de gel weg te nemen en de poriën te sluiten
- een hydraterende gel voor je huid terug in balans te brengen

Hierna gebruik ik nog de moisture surge gel dagcreme omdat de hydratende gel niet volstaat om te hydrateren en omdat mijn huid anders 'te droog' blijft. Uitdrogen is zeker niet de bedoeling want dan gaat de huid nog meer talg aanmaken en krijg je nog meer puistjes en onzuiverheden!
Ik vind de producten zeer aangenaam in gebruik en doeltreffend voor een vette huid. Voor mij zijn de producten momenteel ietsje te agressief, ik gebruik hiervoor een extra laagje van de hydraterende gel zodat mijn huid terug in balans komt :-).

Wanneer ik mijn gezicht was met de cleansing gel gebruik ik de clarisonic borstel voor extra diepe reiniging. Deze geeft ook echt een fijn gevoel!
's avonds gebruik ik producten van estee lauder (hier zal ik later een revieuw van maken)

Hopelijk vonden jullie dit interessant en tot binnenkort!

liefs Sofie

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten