maandag 17 juli 2017

Nieuwe Dove Anti-transpirant

De beste verzorging voor je oksels ooit! Zo omschrijft Dove, een merk dat al jaren tot mijn favorieten behoort, zijn nieuwe deodorant. Geef toe, wie van ons vrouwen (of mannen) heeft soms geen last van geïrriteerde oksels na het scheren? Een jeukend en prikkelend gevoel dat er tevens niet flatterend uitziet. In de nieuwe deo van Dove zorgen hydraterende en mooimakende huidverzorging en krachtige anti-transpirant voor het perfecte duo! Benieuwd? Ik testte hem voor jullie uit!
Je oksels scheren of ontharen op eender welke manier brengt vaak irritatie mee. Vlak na het scheren deo gebruiken is vaak ook geen goed idee, het prikt of brand zelfs onder je oksels!
Omdat je oksels specifieke verzorging nodig hebben en bovendien tevens moeten voorzien worden van een anti-transpirant komt Dove met een deodorant uit die de perfecte combinatie is van de beste huidverzorging en krachtigste anti-transpirant. Juist wat ik nodig heb!



De formule van deze innovatieve deodorant hebben we te danken aan ruim 20 jaar onderzoek en ervaring in de huidverzorging. Maar wat zorgt nu juist voor die goede verzorging van je oksels?
Er zitten 3 types van moisturizers of hydraterende bestanddelen in. Deze moisturizers zijn ontleend van de luxe gezichtscrèmes van Dove.

* Occlusieve olïen bevinden zich aan het oppervlak en slaan het vocht op om zo de huidbarrière te versterken.
* Bevochtigers die als magneten werken om water aan te trekken en de huid gehydrateerd te houden.
* Actieve moisturizers ontwikkeld met zonnebloemzaadolie die omgezet kunnen worden in vetzuren om de natuurlijke vochtbarrière van de huid te versterken.

Deze ingrediënten zorgen er dus voor dat de huid na het scheren zo snel mogelijk zal worden hersteld. Waarom moet je huid herstellen na het scheren zul je denken, wel dat komt omdat je tijdens het scheren (of waxen!) niet alleen de haartjes verwijdert maar ook de bovenste en beschermende huidlaag, vandaar die irritatie dus!

Tevens zorgt deze deo voor een krachtige anti-transpirant werking en elimineert het geurtjes. Ze bieden maar liefst tot 48u bescherming tegen ongewenste geurtjes en zweet!



Wat ook leuk is aan deze producten is dat ze , uiteraard!, heerlijk ruiken! Dove hecht hier meer belang aan dan ik zelf had kunnen denken!
We kennen allemaal wel de klassieke Dove geur, deze bestaat uit Aldehyden, weet je wel, het basisingrediënt van de wereldbekende Chanel n°5! Geen wonder dat iedereen fan is van deze geur!
Dove gelooft ook terecht dat okselverzorging een verlengde is van je schoonheidsritueel. Ik zelf hou ook van een fijne frisse geur onder mijn armen als ik pas gewassen ben, wie niet trouwens?

Naast de aldehyden zorgen toetsen van roos voor een frisse touch en vrouwelijkheid. Wiite bloemen, Ylang Ylang en Jasmine zorgen voor die rijke crème-achtige geur en ondersteunen het hydraterende aspect van deze deo. Tevens zit er hout en amber in verwerkt die de geur versterken en verlengen. Tenslotte vinden we nog een tikje poederige vanille die het geheel een beetje opwarmen en zachtheid uitstralen.



Conclusie:
Ik testte de Dove Original spray en rol on uit. Het eerste dat mij opvalt bij het gebruik is de geur, O my god, ik kan er niet omheen ik ben echt gek op deze geur! Het is de perfecte combinatie van frisheid en zoet. Dove, kan je alsjeblieft een parfum uitbrengen in deze geur? Zou zalig zijn in combinatie met deze deo's! De geur komt vooral naar buiten bij de spray, de rol on geurt subtieler. Ik zelf ben niet zo'n grote fan van rol on systemen, maar dat is uiteraard volledig persoonlijk.Ik heb dan het gevoel dat je het product dikker uitsmeert waardoor je langer moet wachten tot het droog is en je kledij kan aantrekken. Langs de andere kant heb ik ook steeds het gevoel dat een rol on beter beschermd dan een spray, dit kan natuurlijk ook volledig aan mij liggen.

Het verzorgende aspect klopt volledig en Dove vervult de beloftes die worden gemaakt. Ik breng wat anti-transpirant aan vlak na mijn scheerbeurt en het voelt niet branderig of prikkelend aan, ik heb ook het gevoel dat mijn oksels instant zijdezacht aanvoelen. Ook de dag erna voelen mijn oksels gewoon beter en zachter dan anders. Doordat mijn huid door de verzorging zo zacht is geworden, krijg ik ook minder last van ingegroeide haartjes, Win - Win!

Het enige nadeel van deze Original deo is dat hij wel witte strepen of vlekken nalaat op kledij, zo jammer! Dat is nu net het enige wat mij tegenhoudt om een deo te gebruiken. Je moet dus gewoon goed zorgen dat de deo goed droog is voor je je aankleedt en extra goed opletten met zwarte of donkere shirts.



Om de nieuwe hydraterende formules te versterken kreeg de verpakking van het Dove gamma een nieuwe, frisse, premium uitstraling.
Het nieuwe Dove gamma is verkrijgbaar in verschillende geuren en komt zowel in spray, compressed spray, roll on en in stick vorm.
De prijzen kunnen lichtjes variëren maar ik geef alvast de adviesprijzen mee;
- Spray (150ml) : 3.29 euro
- Compressed spray (75ml) : 3.29 - 3.89 euro
- Roll on (50 ml) : 3.29 euro
- Stick (40ml) : 3.69 euro


Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten