zaterdag 5 november 2016

Essence 'Girls just wanna have fun'

Een tijdje geleden heb ik mij nog eens laten verleiden door een limited edition van Essence.
Ook al had ik gezegd tegen mezelf dat ik minder productjes van Essence en Catrice zou kopen kon ik toch niet weerstaan aan deze 3 productjes van de 'Girls just wanna have fun' editie.
Alleen de naam van deze lijn al trok mij over de streep want zeg nu zelf...



Ik kocht de highliter enkel en alleen al voor zijn prachtige patroontje, de lip scrub omdat dit de eerste keer is dat ik een lip scrub zie in een huls en tenslotte een lipstick in een barbie roze kleur.

Als jullie willen weten wat ik van deze producten vind lees dan zeker even verder!

De highliter stak meteen mijn ogen uit. Het hartvormige patroontje in dit poeder is gewoon prachtig en doet me gelijk aan een high end product denken. Ook de verpakking, een doorzichtig plastic doosje met roze - paarsachtige metallic opschrift 'Girls just wanna have fun', is zeer stevig en degelijk en sluit door middel van een degelijke kliksluiting.
De highliter is maar in 1 kleur beschikbaar namelijk in 01 lady's night.



Mijn mening over de pigmentatie is verdeeld. Heel erg gepigmenteerd is die niet, als je dus houd van een zeer aanwezige highliter is dit geen aanrader. De highliter laat eerder een subtiele glow achter op je gezicht mét hier en daar een glittertje. Net dat laatste vind ik niet zo fijn, dat is natuurlijk iets helemaal persoonlijks maar ik hou niet zo van glitters op mijn gezicht, toch zeker niet voor elke dag!
Als je heel goed blendt zal het effect van de glitters minimaal worden maar ook je highliter zelf zie je dan nog amper.


Op foto zijn de glittertjes niet te zien maar op je gelaat zeker wel

Omdat die zo subtiel is, bouw ik liever een beetje op waardoor dat je de glittertjes natuurlijk net meer gaat zien en dat vind ik echt super jammer.


De lipscrub is mijn favoriet uit deze lijn! Ik vind het altijd zo een gedoe als je met een product je lippen wil scrubben. Ofwel hangen je vingers volledig vol ofwel je badkamerkastje als aan de slag gaat met honing en suiker.
Deze lipscrub zit, net als een klassieke lippenbalsem in een huls waardoor aanbrengen super makkelijk is!



Ik heb het gevoel dat de effectieve scrub gebeurd bij het aanbrengen op je lippen. Dan voel je in ieder geval de scrubdeeltjes het beste. Als je daarna nog eens met je lippen over elkaar 'rolt' voel je de scrubdeeltjes ook nog.
Even later verdwijnen de korreltjes en zorgt argan olie voor heerlijk zachte lippen zonder velletjes.
Het is dus eigenlijk een 2 in 1 product. Het is een scrub en een balsem in een.



De verpakking is een klassieke huls met roze doorzichtige dop. Ook hier vinden we de opschriften Girls just wanne have fun terug.

Enige minpuntje is dat mijn huls niet 100% dicht 'klikt'. Ik durf hem dus niet meenemen in mijn handtas uit schrik dat deze open zou gaan.


Tenslotte heb ik voor jullie de lipstick uit de Girls just wanne have fun collectie.
Ik koos voor een kleurtje dat me deed terugdenken aan de tijd dat ik nog met mijn barbiepoppen speelde. Ken jij nog de klassieke roze lippen die op elke Barbie pop identiek waren?
Wel dit is die kleur! Met de naam slaat Essence de nagel op de kop; 02 Barbie Girl.




De pigmentatie van deze lipstick is zeer goed. Zelden of nooit vind je een budget product dat zoveel pigment heeft en zo smeuïg aanvoelt op de lippen. De kleur is ook erg goed op te bouwen.
Met een lichte druk op kan je de kleur iets subtieler aanbrengen. Met 2 laagjes krijg je echt al een wauw effect.
De finish is niet mat maar ook niet echt super glanzend dus ik zou ze eerder satin noemen. De houdbaarheid van deze lipstick is ook erg goed.
Naar verloop van tijd vervaagt de kleur wel wat maar de lipstick geeft wel een soort stain af zodat er altijd wel iets overblijft op je lippen.




De vierkante huls van deze lipstick vind ik zelf wel heel goedkoop ogen. Het plastic is ook niet zo stevig als bijvoorbeeld het highliterdoosje en dat vind ik wel jammer. Sluiten doet deze in tegenstelling tot de lipscrub dan weer wel goed.

Conclusie;
Voor dit budget zijn het zeker geen slechte producten. Als je weet dat de prijzen schommelen tussen de 2 en de 5 euro per product moet je dit ook in je achterhoofd houden bij het gebruik.
De lipscrub is zeker mijn favoriet van deze collectie en mag van mij zeker een plaatsje krijgen in het vaste assortiment.
De highliter is ideaal voor mensen die houden van een subtiele highliter waar een glittertje bij mag zijn en de lipstick is gewoon een goed product prijs/kwaliteit.

Hebben jullie ook al iets uit deze collectie gekocht?

Liefs
Sofie
XoXo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten