woensdag 14 september 2016

eucerin sun gel-crème oil control dry touch SPF 50+

Terwijl ik dit artikel schrijf schijnt de zon en is de hemel blauwer dan blauw. 
Een betere moment om het over zonnebescherming te hebben is er niet denk ik dan. 



Mensen met een vette huid zoals ik hebben soms wel eens het gevoel dat de zon een gunstig effect heeft op je huid. Doordat de zon je huid wat uitdroogt kan je dus wat minder last hebben van acne of puisjes. Doch pas hier mee op want dit effect is maar tijdelijk en je gaat hier de neveneffecten van krijgen in de herfst. Waarom? Wel door de zon wordt je huid wat droger en ook wat dikker waardoor er dus tijdelijk minder puistjes door breken. Doordat de huid wat dikker wordt gaat de huid in een later stadium dus sneller ontsteken doordat poriën sneller verstopt raken waardoor je dus meer break outs gaat krijgen. 
Dit is een van de zoveel redenen waarom het superbelangrijk is je goed in te smeren. 
Een andere reden is dat de zon een van de grootste factoren is die huidveroudering (denk ook aan pigmentvlekken en huidverslapping) in de hand werkt. Wil je dus liever nog wat gespaard blijven van die ergerlijke rimpeltjes en vale teint? Gebruik dan een goede zonnebescherming liefst eentje die beschermt tegen zowel uva als uvb stralen.



Ik moest, doordat ik agressieve crèmes moest smeren voor mijn acne onder controle te houden, een hele goede zonnebescherming gaan gebruiken, iedere dag. Ik was dus op zoek naar een product dat gemakkelijk smeert en bovendien goed werkt met mijn vette huid. 

Mijn favoriet? De Eucerin sun gel-crème protection oil control spf 50. Dit is een product met hoge beschermingsfactor voor het gezicht, speciaal voor de behoeften van de vette en acne-gevoelige huid.
Mijn apotheker raadde deze aan voor mij omdat ik last had van een vette huid en deze hier perfect voor werkt. Niet alleen reguleert hij de talg productie en zorgt hij hierdoor dat de huidconditie verbeterd en beschermt (uiteraard!) tegen de zon, hij zorgt er ook nog eens voor dat je huid mooi mat blijft en dat je niet gaat glimmen! Hij laat gelukkig ook geen wit waasje achter op je gelaat! 

Welke ingrediënten zitten erin en wat doen ze concreet ?
Licochalcone A is afkomstig uit de zoethuidwortel en is een anti-oxidant dat een ontstekingsremmende werking heeft (perfect dus voor puistjes) 
Glycyrrhetinezuur ondersteunt het beschermings- en herstelmechanisme van het huiseigen DNA. 
L-carnitine is een talgregulerend aminozuur met matterende en vetabsorberende pigmenten.  



Bovendien is deze zonnebescherming een goede basis voor make-up en voelt deze absoluut niet vet. Er zitten geen parabenen of parfum in en is dus ook geschikt voor gevoelige huidtypes. 

De iets dikkere witte crème smeert goed uit en trekt zo goed als direct in de huid. 
De geur is voor mij een absoluut pluspunt. De subtiele geur van een typische zonnecrème brengt mij meteen in vakantiestemming.. Zelfs als ik deze al sta te smeren om 5u 's morgens.



De verpakking is niet zo speciaal, een beetje apotheker achtig, niet echt luxueus maar wel erg makkelijk in gebruik. 
Door het pompsysteem kan je heel hygiënisch werken wat sowieso een voordeel is, zeker als je al last hebt van onzuiverheden en je niet ongewenst nog meer bacteriën over je huid uitsmeert! 

Als je dus nog op zoek bent naar een goede zonnebescherming voor je vette snoet? Dan kan ik je alleen maar zeggen dat ik dit product ten zeerste aanraad! 

De eucerin sun gel-crème oil control dry touch SPF 50+ is te koop bij de apotheker voor +/- 20€ 

Liefs 
Sofie 
Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten