donderdag 14 juli 2016

Cien makeup

Ok, dit artikel had ik al een tijdje in mijn concepten staan, vlak nadat ik het geschreven heb, kwam de nieuwe make-up lijn van Lidl eraan.. Ik heb toen besloten om het niet meer te posten. Nu heb ik ondervonden dat de oude producten eigenlijk niet zo veel verschillen van de nieuwe, iets andere kleurtjes (maar sommige ook dezelfde) en iets andere verpakkingen. 
Het gaat hier dus over de oude lippenstiften en niet die van de nieuwe lijn! 
Ik wou hem toch even delen met jullie :)



Ik las op verschillende blogs al reviews over de 'cien' lijn van Lidl en de commentaren waren best goed! 

Cien is met z'n +\- 2€ per product dus supergoed prijs / kwaliteit! Dit is ook iets wat ik persoonlijk altijd in mijn achterhoofd houdt als ik ergens een artikel over schrijf! 








Ik kocht een lipstick in de kleur 36 Matt rose. Dit is een oudroze kleur die heel draagbaar is. Ik kocht deze kleur omdat het er mooi en natuurlijk uit zag! 
Ik was al lang op zoek naar een natuurlijke roze kleur die niet te licht is en ook niet te opvallend. 
Met deze lipstick heb ik gevonden wat ik zocht! 
Ik vind de kleur erg mooi staan. 

Ondertussen kocht ik ook neon coral, een hevig koraal oranje. 








Vintage mauve, een wijrode kleur met paarse tinten.








natural kiss, een beige nude kleur.








peony blossom, een felle frisse roze kleur.








sweet apricot, een subtiele perzik koraalkleur.








De textuur is romig, dit maakt dat de lipstick makkelijk aanbrengt en dat je lippen niet uitdrogen door de textuur!  De pigmentatie is goed! De kleur dekt in een enkele laag erg mooi en de afwerking is satin tot glanzend. Niet erg veel glans maar ook niet mat. 

De houdbaarheid is net een tikkeltje onder het gemiddelde. Bijwerken na een drankje of een snack is een must! Maar die touch-up heb je bij de meeste lipsticks met romige textuur wel nodig dat vind ik op zich geen probleem. 

Een ander leuk detail vind ik de geur. De lipsticks zijn licht geparfumeerd. Een hele subtiele, poederachtige geur die aangenaam is en helemaal niet stoort. 




De verpakking is mooi. Een zwarte huls met een doorzichtig vlak waardoor je dus de kleur van je lippenstift kan zien. Dit vind ik handig! Zo kan je meteen zien welke kleuren je in je stash hebt! Bij het uitpakken van de lipsticks heb ik wel een minpuntje ontdekt, de plastic folie die er rond zit vind ik goed! Zo weet je zeker dat je een nieuw en ongebruikt product mee naar huis neemt. Langs de andere kant is de plasticfolie zo moeilijk te verwijderen dat ik me er wel aan het ergeren was! Dat kan dus net een beetje beter Lidl! 

De dop sluit goed af dmv een kliksluiting. Een kliksluiting vind ik persoonlijk zowieso een must bij lipsticks! Hoe budget deze ook mogen zijn, een lipstick die open gaat in je handtas is een echte nogo! 



Wat ik wel een nadeel vind is dat de punt van de lipstick boven de huls uitsteekt. Dit maakt dat je de punt makkelijk kan raken als je dop de terug opzet en zo raakt je lipstick beschadigd en hangt je dop ook nog eens vol! 
Dit vind ik wel jammer en is iets wat makkelijk op te lossen valt! 

Hopelijk hebben ze hier aan gedacht bij de nieuwe lijn. :)

Ongeacht dat het gaat om de oude producten hoop ik dat jullie er toch iets aan gehad hebben.

Liefs 
Sofie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten